Szanowni Państwo, mieszkańcy Świdwina
W dniu 15 kwietnia 2025r. w Kawiarni „Czytelnik”, o godz. 17.00, będzie miało miejsce niezwykłe spotkanie z prof. Joanną Mytnik, autorką książki „Gamifikacja w edukacji.O budowaniu fabularnych systemów motywacyjnych”.
Dr hab. Joanna Mytnik, prof. uczelni, dyrektorka Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej, biolożka, naukowczyni, wykładowczyni akademicka (od 1999 roku) i liderka zespołu Centrum Nowoczesnej Edukacji na Politechnice Gdańskiej (od 2020 roku, cne.pg.edu.pl) jest pasjonatką projektowania ekosystemów uczenia się w oparciu o najnowsze wyniki badań neuronaukowych i w uważności na potrzeby drugiego człowieka. Fascynuje Ją poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze edukacji. Od 2010 roku prowadzi szkolenia nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych, wspiera budowanie innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych i doceniania nauczycieli. Jest przeciwniczką stopni szkolnych i opresyjnego systemu edukacyjnego. Kluczowe obszary zainteresowań, to: zmiana w edukacji, neuronauki, gamifikacja, AI w edukacji, nowe technologie, ocenianie bez stopni, smartfony w szkole, aktywny wykład, gry edukacyjne.
Od ponad 25 lat uczy małych, młodych i dorosłych ludzi wykorzystując niestandardowe, autorskie metody i narzędzia dydaktyczne. Jest pomysłodawczynią strategii EDUxAI na PG, autorką kilkudziesięciu wykładów, szkoleń i webinarów z zakresu AI w edukacji. www.joannamytnik.com.pl
Spotkanie z prof. Joanną Mytnik w dniu 15 kwietnia 2025r. organizowane przez Świdwiński Ośrodek Kultury oraz PSP z OI nr 2 w Świdwinie przewiduje:
I część
WYKŁAD INTERAKTYWNY (z aktywnym udziałem publiczności) 60 minut Pokolenie alfa w szk(o)le. Neuronaukowe spojrzenie na proces motywacji do uczenia się w dobie AI, rodzicielstwa ochronnego i kryzysu empatii w najmłodszym pokoleniu.
Popatrzmy na najnowsze wyniki badań neuronaukowych z trzech perspektyw: nauczyciela, rodzica i osoby uczącej się. Jak dziś funkcjonują mali i młodzi ludzie? Dlaczego są znudzeni, dlaczego nie chcą chodzić do szkoły? Czego doświadczyli i z czym się mierzą? Dlaczego tak bardzo potrzebują zasad, choć o tym nie wiedzą? Dlaczego modelowanie empatii jest kluczowe dla naszej przyszłości? Jaką krzywdę wyrządzamy młodym ludziom nadmiernie ich chroniąc? Dlaczego nie powinniśmy znać stopni swoich dzieci będąc rodzicami? Jak wreszcie funkcjonują dziś nauczyciele i z czym się mierzą? O czym nie mówimy głośno, gdy myślimy o edukacji?
Potrzebujemy namysłu nad sposobem wychowania najmłodszych pokoleń, nad zagrożeniami, jakie niesie smartfon w rękach dziecka i nad nową rolą nauczyciela w kontekście zmian, jakie zachodzą w świecie.
Przerwa (podpisywanie książki)
II część
NIEFORMALNE ROZMOWY PRZY KAWIE: KONSULTACJE Z NAUCZYCIELAMI I RODZICAMI, WSZYSTKIMI ZAINTERESOWANYMI (do ostatniego gościa).
Serdecznie zapraszamy!
1 odpowiedzi